tisdag, april 28, 2009

Instruktioner för vad som är ballast, Mac eller PC

Den här kampen vinner PC, men egentligen inte för vad den är, utan för vad folk säger att Mac är. De flesta är van vid en vanlig PC, och på det kommer man långt. Att den är kompatiblare med det mesta är också det en fördel. Men som precis understruket, PC hade förlorat stort om det inte varit för alla Mac-användare.

För Mac-människor tenderar att vara sjukt protektionistiska. De känner väl ett enormt hävdelsebehov att ständigt och jämt poängtera Mac:ens roll som outsider, hur den trots så få program och spel ändå lyckats vinna många människors hjärtan, mycket på grund av dess höga prestanda. Och det är ju fantastiskt töntigt; har man en Mac, så vet man att den är bäst, man behöver inte kasta det i ansiktet på andra. Är man ball, så vet man att man är ball. Man vet instinktivt när man är ball på rätt sätt. Då vet man att man föredrar PC.

Sedan är det ju det här med designen. Mac tror att bara för att man gör datorer för framtiden, så måste de se ut att komma från framtiden. Minimalistisk design är fruktansvärt och helt otroligt satans fantastiskt töntigt. Mac:ens design går bort vilken dag som helst; den är allt det vidriga just uppräknat.

5 kommentarer:

  1. Jag älskar pcn men den suger ju tyvärr, krashar jämnt och ständigt till höger och vänster!! Macen däremot, kan man likta på =)

    SvaraRadera
  2. Det är väl bara att säga touche då. Jag har mac, och jag tycker att mac är bättre. Dock, precis som du säger, verkar alla mac-ägare vara väldigt ivriga med att poängtera just hur bra mac är och hur mycket alla pc-ägare borde byta till mac... och det är ju faktiskt inte ballt.

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Fy fan för mac-ägare säger jag bara.

    SvaraRadera
  4. Att påstå att en PC är mer kompatibel är ju en sanning med stor modifikation. Att ha full kontroll över hårdvara och mjukvara har ju sina fördelar.

    Minimalistisk design är trevligt.

    Själv har jag aldrig ägt en mac, kommer troligen inte heller göra det. Jag håller mig till mer minimalistiska system på min pc och för det betalar jag inte en spänn! Open Source är helt enkelt fantastiskt.

    SvaraRadera
  5. Haha what? Det är töntigt att påpeka att ens Mac är bättre än andras PC:ar, men inte att skriva ett blogginlägg som dissar Mac-ägare? Båda parter agerar i tron att de är underdogs.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se