måndag, april 27, 2009

Instruktioner för hur man skall förhålla sig till plast- och papperspåsar från affärer

Det kan vara ballt att visa sig med en påse från Zara, även om det kanske kommer oväntat. När det gäller påsar man får när man köper något är det viktigt att man håller nere antalet. Om man köper något litet från H&M, är det bara töntigt att ta det med sig i en liten plastpåse när det lika gärna kunnat rymmas i påsen från Zara, eller rent av i en påse från Systembolaget.

På mataffären är det tillåtet att välja påse om man köpt fler än tio varor. Ser man direkt att varorna man köper inte kommer att rymmas i en plastpåse, då väljer man att köpa en papperspåse. Det är givetvis också tillåtet att ta med sig en tygpåse, men det får inte bli så att man bär den jämt och ständigt. Då blir man en sådan där med tygpåse och sådant brukar sluta med att man lägger aluminiumfolie över sina fönster och det är inte ballt.

Det är inte ballt att visa sig med en påse från Systembolaget bara för att ge sken av att man dricker mycket, men det är helt okej att använda påsarna man ibland köper där. Behöver man använda plastpåse två dagar i rad, då kan man med fördel använda Systembolagets påse ena dagen för att under nästa dag använda en annan plastpåse, gärna en från någon större kedja; allt för att påvisa de stora balla skillnaderna i hur man väljer att handla.

1 kommentar:

  1. Jag trodde att jag var en ball morsa, men icke. Allt töntigt passar in på mig. Tygpåsen t.ex. är ett måste när jag ska handla och mycket annat som du beskriver som töntigt anammar jag. Kanske jag måste ändra mig?

    SvaraRadera

 
Blogglista.se