tisdag, maj 05, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till livskriser

Att livskrisa är sällan särskilt ballt. Det finns bara en sak som är värd att livskrisa över, det är ballheten i ens liv. Har man inte uppnått en hög nivå av ballhet i sitt liv före man fyllt 30, då är det legitimt att livskrisa; har man inte uppnått en hög nivå av ballhet i sitt liv före man fyllt 40, då är det legitimt att livskrisa, och så vidare. Det är inte mycket grejer en ball person måste ha gjort innan de fyllt 30, innan de fyllt 40, och så vidare, åtminstone inte i traditionell bemärkelse. En ball person behöver inte ha arbetat inom media; en ball person behöver inte ha rest till Thailand; en ball person behöver inte ha hoppat bungyjump; en ball person behöver inte ha skrivit en bok. Det är därför en ball person inte egentligen har någon anledning till att livskrisa.

Det är alltid töntigt att livskrisa över frågor som: Vem är jag? Vad vill jag med mitt liv? Varför arbetar jag fortfarande på posten? Varför har jag fortfarande inga barn? Det är nämligen frågor som en ball person alls inte skall fundera kring. En ball person funderar som bekant kring sin egen ballhet, men inte kring så särskilt mycket annat.

Tänk på din ballhet, inte på din livssituation, det är kvintessensen av dessa instruktioner.

3 kommentarer:

  1. Då behöver jag inte undra över framtida karriär länge, vilken lättnad! Då är det helt okej att svaret på frågan om vad jag ska bli när jag blir stor är en Beach Boys-låt. Nu ska jag lämna det och bara fokusera på ballheten.

    SvaraRadera
  2. Den här sidan är tamejfan det bästa sen internetporren. :)

    SvaraRadera
  3. Att svara på sådana frågor genom att nämna en låt, det är mycket ballare än att citera någon. Beach Boys i sig är sjukt ballt. Brian Wilson blev ju galen på kuppen.

    Internetporr skall naturligtvis avhandlas inom kort.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se