måndag, maj 18, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till att bo i studentkorridor

Det är som oftast idel töntar som bor i studentkorridor, och är de inte töntar innan de kommit dit, så kommer de obönhörligen att sluta som töntar. De som över huvud taget kan tänka sig att bo i en studentkorridor, de är inte tillräckligt starka i sin ballhet för att kunna bibehålla den under det att de bor i en studentkorridor. Balla personer är sådana som aldrig skulle kunna tänka sig att bo i en studentkorridor, men om absolut ingenting annat dyker upp, är de personer som är tillräckligt starka för att deras ballhet överlever en längre tid av boende i studentkorridor.

Balla personer klarar sig utan aktiviteter som folk som bor i studentkorridor sysselsätter sig med. Balla personer behöver inte leka för att kunna supa, de behöver inte spela kubb för att kunna ta sig en öl. Balla personer är inte romantiska kring sin studietid, de förstår att den bara är en period bland alla andra. Balla personer vill inte göra allting tillsammans, de vill inte känna att de måste komma hem före fem för att hela korridoren skall laga storkok tillsammans. Balla personer fixar inte att folk kommer och knackar på ens dörr stup i kvarten för att säga något värdelöst, de har bättre saker för sig.

Vad balla personer däremot kan tycka är ballt är korridorsfester. Balla personer hatar begreppet studentikosa studentfester, men inser att så länge de är där slipper de balla att gå på krogen, något som sällan är ballt. Att smådjävlas med idioterna som är där, är inte heller helt oävet. Balla personer kan klampa in för sig själva på sådana fester. Balla personer behöver ingen inbjudan eller något godkännande; balla personer behöver inte ens känna någon på festen; balla personer glider in och sedan är de där, inte dominerande men heller inte helt anonyma.

2 kommentarer:

  1. hur ballt är det att kasta sten i glashus? och är det så att inkonsekvens är människans ballaste egenskap?

    SvaraRadera
  2. Tack David! Jag har kännt mig väldigt oball i mitt boende i studentkorridor, men nu vet jag hur jag bätte ska förhålla mig till det här de sista veckorna jag har kvar här.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se