tisdag, juli 21, 2009

Instruktioner för hur man skall klippa sitt hår

Det är svårt att klippa en ball frisyr. Naturligtvis är en tumregel att den inte skall sticka ut för mycket, men inte heller för lite. Det är bra om den är unik, utan att den gör allt för att vara det. Är man obrydd och avslappnad, som de flesta balla personer är, och har en frisyr bestående av inte alltför mycket hår, då är det fruktansvärt viktigt att man inte är och pillar i den jämt och ständigt. Håll den rufsad, men rufsa inte till den!

Inte alla traditionella frisyrer är töntiga. De flesta är naturligtvis det, men inte alla. Exempel på tönteri i hårväg är hockeyfrilla, page och hästsvans. Att ha en svensk kvalitetsfrisyr däremot, det vill säga rakad skalle eller bara kort snagg, det är rätt så ballt. Bland det ballaste med en sådan frisyr är att man inte kan misslyckas med den, den ser likadan ut oavsett om man duschat för en eller sex dagar sedan. Det innebär att en ball person kan sova, bada, äta eller vad som helst annat, med ett konstant ballhetsvärde gällande frisyren.

Heavy metal-hår är också en ganska ball frisyr. Då gäller regeln: så långt som möjligt, gärna risigt och sällan tvättat. Den får inte kombineras med övrig heavy metal-utstyrsel, för då blir det genast så ansträngt att man faller i ballhet. Det är naturligtvis tillåtet att ha ett par boots till, eller en skinnjacka, men försöker man sig på hela paketet, då blir det fel.

När det kommer till ballhet, är klippningen alltså egentligen inte särskilt viktig. Det viktiga kommer i och med hur man skall arbeta med vad man har.

3 kommentarer:

  1. Nu får det snart komma något från dig som raderar ut alla ballhetspoäng jag inhöstat på utebliven gräsklippning, avspänt framförande av fordon, inköp av mat och min självvårdande frisyr. Jag kan ju snart inte hantera min växande ballhetsperception.

    Hur ballt är det att fet, hårig man går i tajt lusgrönt WESC-linne och blå glansiga Adidasbrallor samt Birkenstock på fötterna bland klädda människor inne på MAX-grillen?

    Där fick du något att bita i!

    SvaraRadera
  2. hoppsan, lusgrönt=bladlusgrönt=ljusgrönt, som jag tänkte mig nyansen för att beskriva linnet jag har på mig.

    SvaraRadera
  3. Instruktören är nöjd med att det finns personer bland de instruerade och lovar att precisera sina instruktioner, för att dessa människor skall prövas. Önskningen är noterad.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se