torsdag, juli 23, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till Postens reklamutdelning

Inga balla människor tycker att den reklam man får med posten är ball. När Svepet, som det blad som viks runt den resterande reklamen, utsmyckades med en hel del intressant information samt pyssel och knåp, då fanns det något ballt med reklamen, för då kunde den användas, men sedan också denna pryds av ytterligare reklam för idiotiska saker att köpa, har den blivit töntig. Med reklamen som brevbäraren kommer med finns ingenting ballt.

Balla personer slänger reklamen i en öppen spis och använder den som tändmaterial om en öppen spis finns tillgänglig att använda. Annars går balla personer med reklamen till pappersinsamlingen, men naturligtvis inte jämt och ständigt, utan bara då och då. Var tredje reklambunt är en ball person tillåten att göra vad den helst behagar med. Allra ballast är naturligtvis att sätta en lapp på postlådan som säger att man inte alls vill ha reklam.

Att använda reklamen för att klä en vägg, precis som man förr kunde göra med tidningspapper, är något en ball person mycket väl skulle kunna göra. Egentligen är det mesta tillåtet, förutom att medvetet eller undermedvetet låta sig påverkas av reklamen. En ball person skall vara tillräckligt stark, mentalt sätt, att den inte låter sig påverkas.

Balla personer tycker illa om personer som läser och tycker om reklamen. Det finns ingenting att läsa i reklambladen som delas ut. Balla personer tycker att det bara är fattiga personer som anstränger sig för att leta extrapriser, för att göra små små små vinster på små små små prisskillnader mellan varor i olika butiker, vinster som sedan blir det förluster eftersom de får åka härs och tvärs mellan butikerna och därmed förlora stora summor på bensinkostnader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogglista.se