tisdag, augusti 11, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till användning av GPS

Inga balla personer använder GPS. Kan man inte hitta dit man är på väg utan att använda sådant nymodernt krafs, då är det lika bra att inte åka någonstans alls. Balla personer riktar in sig mot ett mål och memorerar sedan vägen dit. Riktar de inte in sig på något fast resmål, utan bara kör runt lite på måfå, då kan balla personer alla vägarna och vart de leder.

Balla personer kan istället använda GPS-apparaten till att spela upp filmer och videoklipp som balla personer ser på samtidigt som de åker någonstans. Det krävs att det inte är något man behöver vara särskilt involverad i för att förstå. Lättsam underhållning fungerar bra, men inte för att verkligen bli underhållen, utan bara för att ha lite ljud och lite bild i bilen. Åker en ball person ensam är det inte meningen att den skall använda GPS-apparatens videofunktion, då skall den balla personen istället lida i tystnad och tänka på sitt liv och sin ballhet.

Det är lämpligast att inte köpa någon GPS-apparat alls. Balla personer behöver ingen sådan, men råkar det bli så att en ball person får en sådan som present, då tackar balla personen för gåvan och använder den på ovanstående sätt, aldrig som digital kartläsare.

Det är desto ballare att ha med sig en riktig kartläsare, det vill säga en annan människa som ger vägdirektioner. Det är inte en person vars tjänster den balla personen skall betala för, utan det är en person som skall vara där av egen fri vilja. Det behöver nödvändigtvis inte vara någon som verkligen känner den balla personen. Helst av allt skall det vara någon som är där för att den vill lära sig att bli som den balla personen. Alltså lika ball.

3 kommentarer:

  1. Hehe :) Nu var jag ball igen, har ingen GPS.

    SvaraRadera
  2. underbart, det ska läsas med andakt! tillsvidare ska jag underhålla mig med detta inlägg, som jag kommenterar innan jag läst. fast jag kommenterar ju inte inlägget utan din kommentar. sedär, nu har jag spenderat en kvarts minut till!

    SvaraRadera
  3. i bilen är den användbar om man nödgas köra utanför E-märkt vägnät, men vad har man där att göra om man vill vara ball.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se