onsdag, september 09, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till tevereklam

Tevereklam är mycket ballare än Spotifys reklam och annan typ av reklam som inte kombineras med rörlig bild, men därmed inte sagt att tevereklam är särskilt ballt. Radioreklam är extremt töntigt, eftersom radioreklam försöker efterlikna tevereklam, men saknar möjligheten att döva lyssnarna med bilder på trevliga saker som kan få dem att köpa vad reklamen vill att de skall köpa.

Tevereklam är ball när den betyder något. Det behöver inte vara någon filosofisk sanning, eller något annat överdrivet djupt, men den måste säga något utöver att vilja köpa produkten, annars är den till ingen nytta för en ball person; en ball person köper ju naturligtvis nästan aldrig produkten man gör reklam för. Det händer däremot, om en ball person är tillräckligt ball, att den balla personen går ut för att köpa produkten, men oftast bara därför att den balla personen på något skulle kunna behöva den. Inte för att balla personer verkligen behöver något, men bara för att.

Tevereklam kan en ball person alltid sysselsätta sig med att titta på, om den balla personen slår av ljudet. Ljudet i nästan all tevereklam är vidrigt dåligt och verifierar som oftast den balla personens misstankar, att vad som sägs är idiotiskt. En ball person kan därför sitta och garva åt idioterna på teve, utan att behöva höra på vad de säger. Att allting är extremt fånigt framträder ännu tydligare när ljudet är av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogglista.se