torsdag, oktober 01, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till det att Instruktören skriver så sjukt lite

Det är ballt att härda ut. Instruktören skriver så sjukt lite nu för tiden därför att Instruktören gör det. Instruktören befinner sig inte i någon särskild fas, eller ägnar sig åt att behandla några särskilda problem eller behagas av något särskilt som hänt. Det råkar bara vara så att Instruktören inte skriver särskilt mycket, och mer än så är det inte. Balla människor vet att man inte kan veta om detta kommer att bli ett permanent tillstånd, men balla människor bryr sig heller inte om det. Visst kan det vara svårt att virra runt på egen hand; det är en djungel där ute. Men som Jesus en gång sände ut sina lärjungar, börjar det bli dags för Instruktören att lita på sina.

Instruktören kommer tillbaka. Det är alltför stort ansvar att försumma. Instruktören är medveten om att Instruktörens ord skall bli avgörande för den kommande balla människans vara eller icke vara, eller snarare: människans vara eller icke vara. Inte för att varken Instruktören eller balla personer egentligen bryr sig särskilt mycket om det, men finns det möjligheter att styra upp en halvt okej situation i framtiden, så kan väl både Instruktören och balla människor tänka sig att göra något halvhjärtat för dess skull.

Balla människor härdar ut och väntar på Instruktörens återvändande till sitt kall. Likt de tio jungfrurna kommer det att finnas de som vänder sin blick från Instruktören, men Instruktören räknar med att det skall finnas de som är alltför svaga i sin ballhet för att orka. De, vars ballhet är stark nog, skall härda ut, och vänta på nya instruktioner. Fortsätt att vara balla!

5 kommentarer:

  1. Fan, ÄNTLIGEN känner jag att jag är ball!!! :-) *härdar ut*

    SvaraRadera
  2. Jag kan härda ut men jag föredrar att bli instruerad. Jag har ju inte varit i kontskt med instruktören särskilt länge så min ballhet är så att säga i sin linda. Jag vill klara detta men jag vet inte riktigt hur det ska gå.

    SvaraRadera
  3. Äh, faan är det en fråga om pengar nu igen? Eller är det något politiskt beslut att Instruktören ska stänga käften?

    Om Instruktören har en aning ben i kuken så då ska han givetvis (eller om det är en hon och hon har det minsta brosk i läpparna) så måste h*n kämpa på!

    Vi som nyttjar Instruktörens visdom kräver en fortsättning. Ingen återvändo!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är viktigare med kvalitet än kvantitet i instruktionerna =) Instruktören måste väl vara en ball förebild och då kan man inte ägna sig åt mängder av meningslösa inlägg. Hellre väntar jag emellanåt :) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Instruktören är inte tystad! Instruktören kommer inte att ge upp.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se