måndag, oktober 26, 2009

Instruktioner för hur att förhålla sig till att reklamera

Det är bara töntar som reklamerar saker. Köper man något som är sönder får man skylla sig själv. Balla personer vet att risken finns att vad de köper kan gå sönder ganska snart, eller redan är sönder, men balla personer bryr sig inte särskilt hårt huruvida vad de köper sedan inte kan användas. Det är inte alls så att balla personer köper bara för att köpa något, att de är intresserade av att vara del av konsumtionshetsen. Balla personer motsätter sig däremot inte konsumtionshetsen.

Sätter sig en ball person på ett säte på ett tåg där någon har spytt, så bryr sig den balla personen naturligtvis inte att den har fått lite spya på byxorna. Den balla personen bör varna andra som sätter sig där den har suttit, men försöker absolut inte poängtera att det inte är den balla personen som har spytt. Den balla personen kontaktar inte heller tågpersonalen för att på något sätt ersättas för ett par byxor som det bara kommit lite spya på.

Om en ball person köper dålig frukt, kräver den inte ersättning för den, och slutar inte heller att gå till den affären bara för att de säljer dålig frukt, utan fortsätter att handla frukten på samma ställe. Givetvis måste den balla personen handla frukt även på andra ställen ibland, men inte på grund av att de en gång köpt dålig frukt på stället.

3 kommentarer:

  1. Låter bra =)

    Jag antar att det är motsatsen till de gnälliga tanter som skriker så att hela butiken hör och personalen får må dåligt i flera dagar efter "attacken".

    Förresten vad anser instruktören om hela grejen med svininfluensan och vaccinet osv?

    SvaraRadera
  2. Det här jag skriver nu har inget med reklamation att göra, vilket inte är så ballt, men jag fann mig själv i en (mycket liten) samvetskris igår. Idag är min lediga dag och jag ville inte riskera att bli inringd av chefen på morgonen för att jobba , trots att jag mycket väl skulle kunna behöva pengarna. Samtidigt vet jag att han blir asförbannad om jag har mobilen avstängd på morgonen. Det skulle vara intressant att få en instruktion om hur man förhåller sig till att stänga av mobilen på natten innan sin lediga dag för att inte kunna bli inringd av chefen för att jobba.

    SvaraRadera
  3. Jag efterfrågan instruktioner till hur att förhålla sig till julen.

    SvaraRadera

 
Blogglista.se